Klubbholmen

Klintholmen                                                             (Bildspel, klicka här)

Sedan 1962 har BBK arrenderat Klintholmen som ligger ungefär 13M inåt mälaren, närmare bestämt GPS WGS84 59°25’49.9″N 17°43’37.8″E. Vi delar Klintholmen med Piluddens båtklubb som har södra halvan och vi den norra.

Bryggan ligger bra skyddad mot de flesta vindar men mellan nord och ost kan det bli lite dragit. Vill man kan man då söka skydd på klippsidan som ligger i syd-väst läge och dit många badgäster söker sig på soliga dagar.

På Klintholmen har våra medlemmar genom åren fixat o donat och nu finns det ett hus med kamin och stort bord för gemensamma måltider om vädrets makter inte är på vår sida. Det finns sedan murade grillplatser, utedass, sittgrupper och Klintan II vår båt (logga in på medlemssidorna för information om nyckeln).

Varje år arrangerar vi midsommarfirande, och en kräftskiva i anslutning till stängningen för säsongen.

Klintholmen