Beslut gällande bomiläggning mm. kommer den 14 April 2020

BBK kommer som tidigare att följa Folkhälsomyndighetens beslut. Då ingen idag vet hur läget är om en månad kommer vi ha ett styrelsemöte den 14 Apr 2020 och då besluta framförallt hur vi ska göra med arbetsplikten den 18 Apr 2020 för bomiläggning och sjösättning.
Skulle det då finnas en mindre del av medlemmarna som inte kan deltaga p.g.a. Folkhälsomyndighetens beslut kommer vi ändå överväga att köra om det kan ske på ett betryggande sätt. De som inte får deltaga kommer vi att befria från arbetsplikten om de inte kan skicka en ersättare.

All planering ligger tills nya besked kommer.

Kallelse till årsmöte kommer så fort Folkhälsomyndigheten ger klartecken till samlingar och inga undantag finns, så alla har möjligheten att deltaga. Vi kommer att skicka ut kallelsen minst 14 dagar innan som stadgarna säger och för alla medlemmars planering.

Vi förutsätter att alla medlemmar följer de beslut som Folkhälsomyndigheten tar så vi kan vårrusta våra båtar under trygga förhållande när vi är på klubbområdet.