Städdagen 19 Maj 2020 kl:18:00

För städdagen gäller samma regler som för bomiläggningen, se nedan. Kom ihåg att du ska ha skruvat isär dina bockar och ställningar innan städdagen och låt delarna ligga kvar vid din plats på land.

Det blir inte någon matservering p.g.a. smittorisken.

Vi kommer att köra det uppskjutna årsmötet tisdagen den 2 Juni 2020 kl:19:00, med uppkopplingsmöjligheter.

BBK följer som vi tidigare informerat Folkhälsomyndighetens beslut. Idag gäller att sammankomster med fler än 50 personer är förbjudna, och vid alla andra sammankomster ska man göra en riskanalys och ta nödvändiga åtgärder.

BBK har 64 aktiva medlemmar där 11 st är över 70 år, sedan finns det fler än 3 st till som är i någon riskgrupp av olika anledningar. Detta gör att vi kommer vara färre än 50 personer och därmed kan köra som planerat, med undantaget att personer i någon riskgrupp eller medlem med samhällsviktigt arbete inte har arbetsplikt.

Efter att ha gått igenom riskanalysen har vi beslutat om några special lösningar och handsprit kommer finnas tillgängligt för att allt ska kunna genomföras på ett så betryggande sätt som möjligt.

BBK förutsätter att alla medlemmar följer de beslut och råd som Folkhälsomyndigheten ger gällande hur vi som individer ska bete oss.

VÄLKOMNA !
Mvh. BBK Styrelse