Blästring år 2020, inställd

Eftersom vi fått in för få (1st) intresseanmälningar vad det gäller att blästra båtar i höst i klubbens regi kommer styrelsen inte samordna detta i år.

Enligt den plan för ”skrovrena båtar” som upprättades 2018 från styrelsen erbjöd vi 2 tillfällen att blästra båtarna där klubben har samordnat med Allblästring, nu blir det alltså inget i höst.

Vill man fortfarande blästra båten kan man kontakta Peter Tilder på Allblästring för att få en offert. peter@allblastring.se

Viktigt att man kontaktar styrelsen, och framför allt slipbasen för upptagning av båten gällande placering innan man bokar något på egen hand.

De som inte kan redovisa att de har gjort en åtgärd för att få skrovren båt eller har dokumentation på att båten är giftfri kommer inte få båten sjösatt våren 2021.

Mvh Styrelsen