Viktigt ! kallelse till Båtupptagningen

Som tidigare meddelat kommer båtupptagningen delas upp på två dagar då vi inte kan vara fler än 50 personer pga. FHMs regler på detta evenemang. Detta innebär att ni bara kan komma den dagen ni är kallade till och att inga kompisar eller anhöriga heller kan komma någon av dagarna. Vissa personer blir kallade till bägge dagarna och det görs via personlig kontakt.

Ingen tvätt är tillåten föränn alla båtar är på land, d.v.s. söndag eftermiddag.

Till lördagen den 10 Oktober kl:08:00 kallas alla som tillhör gröna (stora) eller röda (mellan) vagnen. Vet man inte vilken vagn man tillhör så ligger det en karta i klubbhuset över placeringen på land där vagn är markerad, alternativt ringer man till slipbasen Gerhard Ström vars telenummer framgår av det sms som skickas ut till alla aktiva medlemmar den 17 Sep.

Till söndagen den 11 Oktober kl:08:00 kallas alla som tillhör den gråa vagnen (lilla) och aktiva medlemmar som saknar båt.

För riskpersoner gäller att man skickar en ersättare. Skulle detta inte vara möjligt deltar man under båtupptagningen av sin egna båt. D.v.s. kör den till slipen och är med under hela tiden tills båten ligger tryggt på bockarna, på rekommenderat avstånd.

Ingen försäljning av mat, men dryck o kaffe kommer att finnas. Då detta upplägg är nytt för oss alla vet vi inte hur det kommer att påverka tidsåtgången. Vi rekommenderar därför att ni tar med matsäck och är förberedda på att det kan ta längre tid än normalt.

Mycket viktigt att alla bockar är framtagna senast på fredagen 9 Oktober, då båtar ska placeras där bockar nu står och det gäller självklart alla oavsett vilken dag man ska ta upp båten.